Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

söndag 29 augusti 2010

Matsöndag

Idag har vi "duktiga" och lagat en del mat för kommande arbetsveckor.

Jag började koka kikärtor på fm och göra hummus på 1,2 kg färdiga bönor. Det blev en hel del vitlök att pressa. Hummusen smakade jättegott på en grov brödskiva.
Så nu Anna finns det i frysen att hämta!

I går köpte jag en del svenskt nötkött till bra pris. Lennart gjorde en Ayvargryta och sen blev det en gulaschgryta. Dessutom hamnade en 2 kilos stek i ugnen som blev en härlig rostbiff till middagen. Jag tog ett kort på en del av maten innan den kom in i frysen.


På em har jag varit social och pratat med en del väninnor. Barbro och jag håller kontakten på telefon, så jag inte riskerar smitta ner henne, då hon ska ut och resa till Side. Det låter kanonhärligt.

Senare pratade jag med Lena nere i Timmernabben. De hade varit ute och plockat blåbär till en paj. Det lät gott!

1 kommentar:

  1. Oj vad hungrig jag blev när jag såg bilden på all mat! Det såg gott ut
    Hälsar Anita

    SvaraRadera