Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 31 augusti 2010

Vasaparken

Ibland blir jag jättesugen på gammaldags husmanskost. Så var det idag. Lennart rev potatis, morötter och lök och jag gräddade rårakor. Smakade jättegott med nykokta lingon och saltgurka. Det blev några över och dom kommer Asta att få. Hon orkar inte riva potatis längre, men jag vet att hon tycker om rårakor.

Under tiden jag stod vid stekpannan, var Lennart till tvättstugan och satte igång tre maskiner. Bra med teamwork. Middagen var precis avslutad, när det var dags för telefonmöte. Det är verkligen en bra uppfinning. Även om vi finns i olika delar av landet, så har vi nära till varandra och kan snabbt hitta lösningar.




När arbetet var avslutat tog Lennart och jag en promenad förbi Vasaparken. Där håller man på att göra i ordning en ny lekpark.



Det stod på en stor skylt att den ska vara klar sommaren 2010. Det gäller att de snabbar på, för nu är det snudd på höst.



På vägen hem, hämtade vi ut en ny stationär data. Jag är fortfarande imponerad över hur snabbt beställningarna över internet levereras.

Väl hemma har Lennart ägnat en stund åt att få igång överföringen av dokument från vår gamla data till den nya. Under tiden tog jag en solgädda på balkongen. Han hann inte med allt, för det blev tidig sängdags för honom. Han ska ju upp kl 01.30 för att jobba några långa pass igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar