Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 4 november 2010

Huset

Vi skulle mötas 16.30 vid HUSET. Jag kom lite tidigare, för jag ville se trädgården innan det blev mörkt. Jag gick runt och tittade, fotograferade för att få några kort hit. Sen plockade jag några äpplen från ett träd - vackert fina Ingrid Marie. En granne kom och frågade om jag var en av de nya ägarna. Nej, det var jag ju inte, men väl mamma till en av dem. Fick lite insyn i hur det var runt om i husen, merparten hade bott här sen husen byggdes, men nu började det bli generationsskifte.

När Anna och Patrik kom några minuter senare, gick vi gemensamt runt i trädgården och tittade på äppelträd, plommonträd, vinbärsbuskar, perenner och trädgårdsland. Finns mycket att ordna med och det kommer säkert att bli mångat överraskningar till våren, när växterna börjar spira på nytt.

Anna visade runt i huset och Patrik började måla halltaket vitt - var ganska mörkblått tidigare. Bara den detaljen gjorde ett mycket ljusare intryck.

Anna berättade hur de tänkte sig huset framåt, och vad de skulle börja åtgärda innan de flyttar in. Här är ett  hus, som kommer att bli väldigt trivsamt. De får ordna en del nu, bo in sig och fixa varefter.

Innan jag gick fick jag ta några höstaster. När jag höll på med det ringde Lennart att det var dags att hämta honom vid Servera. Jag iväg och kameran låg kvar i köket i Finspång. Men ikväll blev det en bild på den fina buketten - tur det finns kamera i mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar