Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

söndag 26 december 2010

Annandag jul

På förmiddagen tog vi bilen ut till mamma i Skärblacka. Vi handlade lite åt henne på vägen ut. Det smakade sen bra med en kopp kaffe när vi kom till henne.


Jag var ute på hennes balkong och tog en bild mot pappersbruket. Röken och lukten gick åt mitt håll, så jag stängde raskt dörren. (På Torsdagstema finns ytterligare en bild.)

Lennart satte upp en ny taklampa i hallen och så var det en del andra småsaker som skulle ordnas. Vi hann förstås prata en hel del och så gjorde jag i ordning julbord, som vi åt. 


När solen började dala, tog jag ett kort ut genom vardagsrumsfönstret och fick med den här stora istappen.
Väl hemma igen har vi sett på film samt nu som avslut titta en del på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar