Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 6 december 2010

Kunskapsdagarna i Linköping

I morse tog jag ett tidigt tåg till Linköping och var med på Kunskapsdagarna på Frimurarhotellet. Jag hade kameran med och tog ett kort vid Järnvägsparken i Norrköping. Under senare år brukar fontänen få en lampskrudpå vintern, i stället för sommarens vattenskrud.



När jag kom till Linköping tog jag också några kort. Utanför stationen står den här moderna granen, som jag tycker är riktigt läcker.



Linköpingsborna är antingen väldigt tidiga iväg eller också har de varit borta över natten, för cyklarna var väl översnöade.

 
Här är gatan upp mot Frimurarhotellet.



Kunskapsdagarna var mycket givande. Det var en massa föreläsare, som hade 50 minuter på sig att inspirera och få oss motiverade att vilja höra eller läsa mer av dem. Jag köpte en bok och CD av Lennart Matikainen.

Dagens favoritföreläsare var Arvikabon Marcus Frödin, som pratade utifrån temat "Att få saker att hända och må bra under tiden." Han hade med begreppet Personligt entreprenörskap. Väl värd att lyssna på.Han fick in sitt budskap och drog samtidigt ner en mängd skratt. Marcus hemsida hittar du här.

Fler bilder från Linköping hittar du på Galleri Elisabeth

1 kommentar:

  1. Cool gran! Snö och belysning gör den här årstiden riktigt vacker! :)

    SvaraRadera