Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 13 december 2010

Luciadagen

I dag har jag förberett litet inför julen - jag har gjort en sats knäck och och en sats chokladkola. Jag kommer att dela med mig hälften till mamma.


Det är inte alltid formarna vill stå kvar på sin plats, utan det kommer en droppe på kanten och så far de på sidan.
Till slut blev de packade i en plastburk.


Lite senare gick Tanja och jag på After work på The Black Lion Inn. Hon bjöd på belgisk öl - typ Leffe och vi åt lite plockmat till. Efter sen stund blev det en Luciatablå. Trevligt och gott!


Väl hemkommen var det dags att ta hissen ner till vår gemensamma samlingslokal och äta skinkmacka till ett glas öl, samt få glögg och pepparkaka. En trevlig stund tillsammans med några av husets boenden.

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt initiativ med gemenskap med grannarna. Va jag blir avundsjuk på dina godsaker, själv är jag lite för lat för att fixa knäck och dylikt, var bättre på det förr.

    SvaraRadera
  2. Det där såg rysligt gott ut, det. Och trevligt med :-)

    SvaraRadera