Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 7 december 2010

Nysnö och lite solglimtar i Oxelbergen

På förmiddagen tog jag stavarna och gick till Telia. När jag kom ut snöade det ymnigt. Det var dåligt plogat, så jag tyckte det var skönt att ha stavarna att stödja sig på. Under snön var det rejält halt. Hade brev att posta och så fick jag chansen att träffa mina kollegor på kontoret.

Lennart fick börja redan vid 11- tiden. Han fick ta en extratur upp till Västerås. Någon gång mitt på dagen slutade det snöa. Efter att ha ätit, tog jag  åter stavarna och gick ut. Den här gången hade jag med min nya kamera. Gick mot Oxelbergen. Testade lite olika inställningar på kameran. En del bilder blev bra, liksom andra blev rent dåliga. Alla barn i början. De positiva med kameran är ändå att jag tar mig ut, samt upptäcker en del nyheter i mitt närområde. Sånt jag tidigare gått förbi, men inte sett.


Snö, sol och skuggor samt rörelse.





Här testade jag med fokus i sidan av bilden.


 
Snö, sol och skuggor




 Vid det här laget var jag rätt kall om högerhanden.  Så in och värma sig med lite varmt te.

Lennart har avslutat min hemsida, så jag håller på att successivt lägga upp mina  tavlor på Galleri Elisabeth.

3 kommentarer:

  1. det är kul att leka med inställningar och att lära sig en ny kamera. Specielt bilden på det ensamma trädet med sol på sig blev bra

    SvaraRadera
  2. Kul att testa lite olika inställningar, jag brukar dock bara klara av auto och film på vår kamera. Du har fått jättefina bilder.

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder!
    Själv fotar jag nästan bara trams :-)

    SvaraRadera