Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 16 december 2010

Stockholm

Igår åkte jag upp till Stockholm. Jag passade på att ta en runda i centrala Stockholm med kameran.

Operan

Grand hotell och Skeppsbron

Det var mycket svanar och änder som blev matade vid Skeppsbron.

Riksdagshuset
Började bli en del isflak som flöt i Strömmen. Efter att ha sett det, var det hög tid att träffa mina kollegor. Anledningen till att jag åkte till Stockholm var att vi hade teamträff. Vi summerade vad som hänt under hösten och gick igenom vad som ska ske den närmaste tiden.
Senare på kvällen gick vi ut och åt tillsammans. Då fick vi också se Stockholm i belysning.









 Stort tack till alla för att ni är så positiva, lyhörda och otroligt snabba och dessutom fina arbetskamrater, som gjorde eftermiddagen och kvällen till en fin gemensam avslutning för året!

Hemfärden i dag var snöig och blåsig. Hade tur ändå, för tåget var endast 20 minuter sent i Norrköping.



Blev stopp på ett ställe strax innan Katrineholm och då passade jag på att ta det här fotot genom tågfönstret.
Visst är det ett "typiskt" falurött svenskt hus. Nästan så man kan vänta på att tomten tittar fram bakom stugknuten.

3 kommentarer:

  1. Jag njuter av alla vackra bilder varje gång jag är in och kikar på din blogg. Du är lika duktig på att "måla" med kameran som du är med färg och pensel! Kram Birgith i Luleå

    SvaraRadera
  2. Den understa bilden ser verkligen helyllesvensk och vintrig ut! Men Stockholm är också vackert med snö och ljus!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina bilder från den Kungliga Hufvudstaden, och torpet var helt underbart :-)

    SvaraRadera