Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 3 mars 2011

Ikanohuset

Idag har jag lagt beslag på bilen och Lennart fick ta bussen till jobbet. Han var glad att slippa åka till Ikanohuset i Linköping. Anita och jag gjorde en heldag där. Vi startade med att titta runt på varuhusdelen. En hel del nytt hade kommit in, men det var inget som riktigt tände till. Vi tog oss sen in till IKEA-delen och åt inbakad lax med grönsaker till lunch. Det smakade bra.


Efter att ha vilat oss ett tag tog vi ny sats och tittade runt på IKEA. Det blev några småsaker typ servetter och burkar, som kom i vår vagn. Kollade på orkidéer, men kom inte till skott. Var ute till bilen med varorna vi handlat och sen fortsatte vi på varuhusdelen. Blev en del småsaker där också, som mascara och en jumper och leggings.

Sen tröttnade våra ryggar och då blev det fika. Nu slog Anita till och köpte den orkidé vi tittat på tidigare. Åter ett varv till bilen och sen ytterligare en tur i några affärer till.

Så blev det min tur att köpa en orkidé innan vi for hem - tredje gången gillt på IKEA på samma dag!! Vi for hemåt Norrköping och Anita blev min budbärare upp till Barbro på tredje våningen. Hon håller på med sin sista cellgiftsbehandling och behöver en vacker blomma som uppmuntran.

Därifrån hem till Anita och hon fick med en del kassar.


Så gjorde vi en trevlig solig tur under en grå dag. Tack för det!

På hemvägen stannade jag till och handlade lite grönsaker och mjölk. Väl hemma blev den en pratstund med mamma, innan det var dags för Rapport. Sen dröjde det inte länge innan Lennart ringde för att bli hämtad vid Servera.

2 kommentarer:

  1. Ja en del påsar blev det, jag som inget skulle handla! Tack Elisabeth för en mycket trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att komma ut från Ikea utan en massa kassar...
    :-)

    SvaraRadera