Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

söndag 13 mars 2011

Lugn lördag

Idag har vi tagit det lugnt. Pysslat här hemma och Lennart har varit till husbilen med isoleringen till fönstren. På lunchen pratade jag med mamma och med sonen. Jag passade då på att sitta i solen och Lennart tog ett kort.


På em kom Susanne. Hon uppvaktade mig med akrylfärger. Tänk att jag fortfarande kan fira mina 60 år! Vi fikade tillsammans och stämde av bådas nulägen.

Vid 17:30 mötte vi Tanja och Göran. Tanja hade beställt bord på Oliver Twist, en kvarterskrog på Skepparegatan. Det var länge sen vi var där. Nu har det skett ett ägarbyte och Maria som driver stället, har satsat på maten och lockar då till sig nya kunder.



Vi började med friterade ostbollar med chili. Huvudrätten var fläskfilé med gorgonzolasås och potatisgratäng. Desserten blev cheesecake. Riktigt gott!



Vi tog lång tid på oss att äta och njuta av maten. Under tiden hann vi prata en hel del. En mycket trevlig stund tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar