Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 19 april 2011

I går var en solig, varm måndag

Lennart började jobba först klockan 17.00, så vi hann ta en promenad till Lidl. Jag var jättesugen på Bratwurst och surkål, så det blev vår lunch tillsammans med stuvad potatis. Jag hade kameran med på promenaden. Naturen verkar explodera.



Vi tror att det är lönnen som är på gång.


Här vet vi att det är Forsythian, som slagit ut för fullt.

Efter lunch tog sig Lennart ann tvättstugan och jag tog en paus i horisontellt läge. På eftermiddagen fikade vi på balkongen. Det är härligt nu när solen värmer gott.

Strax efter 18.00 tog Tanja och jag en promenad. Då såg jag årets första maskrosor.


Blommande asfalt, tätt intill ett hus. Visst är de fina!

Utefter kajen vid Saltängsgatan håller man nu på att färdigställa planteringen. Vackra blommande träd.


Vi fortsatte bort mot Revens grund och där har löven börjat spricka ut på träden. En härligt skir grönska!

1 kommentar:

  1. vad mycket det har slått ut hos dig! Vackra bilder på vackra växter...
    Men surkål? Hu, minns när jag fick det hemma hos mormor i Hamburg när jag var liten, vågade inte säga att jag inte tyckte om det utan åt upp, sen dess klarar jag inte ens att se namnet längre ;-)

    SvaraRadera