Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 9 maj 2011

Sjukgymnastik och fotohantering

Ibland leder en bra dag till en värkande morgondag. En sån dag är det idag, men som tur var hade jag en tid hos min sjukgymnast. Hon har manipulerat med mina bäckenleder. Efter några timmar fick jag en rejäl träningsvärk. Då gäller det omväxlande sitta, stå och ligga.

Lennart summerade helgens resa och gjorde en karta, som framgår av förra inlägget. Jag har ägnat stor del av dagen till att ta hand om de drygt 400 kort jag tog i helgen. Lugn, så många sparar jag inte. Många blir dåliga, men så småningom ska ni få se en del av resultatet på Galleri Elisabeth.

När Lennart for till jobbet, strax före 17, tog jag en promenad med kameran. Jag tog först en vända förbi Casanova och köpte ett par skor, som jag ska ta ut och prova på Asta.



Sen fortsatte jag mot Kristinaplatsen. Här lyste tulpanerna fint i kvällssolen. Konstmuseet och "Spiral åtbörd" finns i bakgrunden. Jag fortsatte runt hörnet mot Vasaparken och träffade på ett äppelträd, som börjat slå ut sina blommor.


Det var massor med folk i parken. En del solade och andra lekte eller sparkade boll medan ytterligare andra grillade kvällsmat. Härligt med den mångfalden. Några sorters Magnolior är överblommade, men det fanns två träd som fortfarande blommade praktfullt.


De här Magnoliorna går mer åt det rödlila hållet och äppelblommen åt det rödrosa.
När jag kom fick sängen besök, men nu har jag suttit en stund vid datan. Omväxling förnöjer.

1 kommentar:

  1. Roligt att få följa med på utflykten. Det var mänga år sedan jag var på många av dem ställerna du visar nu. Riktig nostalgi för min del. Och så en underbar bild på konstmuseets vackra tulpanrabat.
    Ha det gott.
    Anje

    SvaraRadera