Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 23 juni 2011

I morgon börjar semestern

Vid 11- tiden  gick vi ut till affärerna. Jag hade kameran med för att dokumentera torsdagens väder till Väder var som helst.  Jag tog ett kort i korsningen och så fortsatte vi till Telia, för jag ville ha en ny telefon. Och så blev det. De hade fått hem 10 av Samsungs Galaxy II. En av dem blev min.



Den blänker bra trots skyddsplasten. När vi kom hem hjälpte Lennart mig att föra över kontakter och en del annat.

Men innan dess var kameran framme på stan ytterligare en gång. Det var när vi var på väg till biblioteket, för att lämna tillbaka böcker om Polen. Vid Nygatan - Hörngatan hade en lastbil kört in i en buss. Som tur var kom vi när bärgningsbilen körde bort lastbilen. Så vi vet inte om det var många skadade.


Lastbilen var tilltygad i nosen.


Känslomässigt hamnade jag tillbaka till då jag var 18 år och krokade med en spårvagn och blev illa skadad. Jag blev darrig i benen, men hade behov av att se. Så vi gick fram emot bussen.


Hoppas innerligt att ingen satt i närheten av utgången på mitten av bussen, för lastbilen verkade ha rammat bussen. Vi hoppas att lastbilens chauffören klarade sig.


Saneringsarbete pågick och en bärgare hade kommit för att dra bort bussen.

Något sådant här vill vi verkligen inte vara med om, nu när vi ska ut med husbilen.

Innan Lennart for på jobb, tog vi fram kläder, pass, färgbiljett m.m., så i morgon är det bara att packa maten i frysväskor och dra iväg till husbilen och så vidare söderöver. Etappmålet är då Karlskrona.

En riktig trevlig midsommar önskar vi er alla!

1 kommentar:

  1. Grattis till den nya telefonen, en sån vill jag också ha!

    Så otäckt med den där olyckan, bilen blev ju ordentligt tilltygad.

    Ha nu en härlig start på semestern och kör försiktigt!

    Glad Midsommar!

    SvaraRadera