Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 15 juni 2011

Telia och Knäppingsborg

På förmiddagen var jag till Telia. Hade en del som skulle postas. Passade då på att fika tillsammans  med mina gamla arbetskamrater.
Så hem och ner till tvättstugan. Lakan, handdukar och en del jeans hamnade i tvättmaskinerna. Lennart hjälpte mig. Fortfarande tar det emot lite när jag ska ha rörelser över huvudet, med den opererade axeln. Hängning av lakan är ett sådant moment.

Vi åt lunch mellan passandet av maskiner. Blev en korvgryta med vita bönor, som Lennart gjort. Var supergott!

Lennart for på jobb och jag pysslade här hemma. Vid 18.45 träffades Tanja och jag. Vid tog en promenad runt Vasaparken och sen ner till Knäppingsborg. De hade redan pyntat med midsommarstång.


Olle Nilsson skulle spela och sjunga kl 19, men en regnskur störde och han kom igång någon halvtimme senare. Vi tog skydd under en markis, medan det regnade. Reklamjeansen på linan blev ordentligt sköljda.


När regnet slutat och vi var på väg fram mot scenen, träffade jag Kristina, en tidigare arbetskamrat, som trivdes i sin roll som pensionär.


Olle Nilsson sjöng, som han själv sa, Lennon- och Beatles-låtar. Mycket folk lyssnade och var med i låtarna. Minnen kom och gick.


Det var en trevlig stund. Tanja och jag fortsatte sen hemåt och bestämde att försöka gå till Knäppingborg nästa vecka också.
På tisdag är det Finn Zetterholm. Hela sommarens program finns här.

2 kommentarer:

  1. Olle Nilsson kommer jag ihåg!
    Vad var det han var med i för TV-program och sjöng Lennons låtar? Otur att ni fick regn på er, men så är det när det är sommar, man kan aldrig lita på vädret.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Trevligt med sång och musik i sommarkvällen! Fast vädret kan man aldrig lita på...
    :-)

    SvaraRadera