Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 1 augusti 2011

Avtalspensionär

Pensionärssyndromet har redan nått mig! Tiden räcker inte.

Lördag  och söndag försvann i ett nafs. Vi hade en del att greja med här hemma. Städa och en del andra lustigheter. Lennart fixade dessutom två av våra persienner/jalusier i husbilen, som gått sönder. Det tog sin tid då det var en del pillgöra!

I går hade vi en dessutom en heldag med mamma. Vi tittade förstås på en del kort från vår semester. Mamma var mest intresserad av kort på Jadwiga och hennes anhöriga och ville veta hur de hade det. Jag berättade om våra intryck och minnen.
Se bild och text på Galleri Elisabeth

I dag är min första dag som avtalspensionär. Jag sov till 8.10 och sen gympade och cyklade jag en stund innan det  var dags med frukost. Solen sken härligt och jag plockade fram en filt, som jag tog med till Vasaparken. Där slog jag mig ner och njöt av solen tillsammans med lekande barn. Fläderblomssaft smakade gott. Vid 11.30 var jag hemma igen. Det var dags för tvättstugan. Man får ju inte bara roa sig som "pansio"



Lennart kom hem vid 14-tiden och då åt vi lunch tillsammans. Vi var sen till  husbilen och han satte in de lagade persiennerna. Fika på balkongen och en stund vid tv, innan det är dags för Lennart att lägga sig inför morgondagens tidiga start. Jag dröjer lite - jag kan ju alltid sova i morgon bitti!

4 kommentarer:

  1. Det är en av de stora fördelarna med att vara pensionär, man kan få vara uppe sent på kvällarna, sitta och surfa eller se en sen film.

    När vi hade mjölkkor gick vi upp 4.30 varenda dag året runt och sen när jag började jobba i Visby var det uppstigning 5.30, så några sena kvällar fick det inte bli och när helgen kom var man så slut, så då orkade man inte heller sitta uppe på kvällarna.

    Vilken härlig bild av solhatten och humlan! Mina blommar fint också nu.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Men? Du vet väl att pensionärer ska vara uppe och skutta vif 05-tiden? ;-)

    Grattis till pensionen!

    SvaraRadera
  3. du blir väl som min mamma till slut ;-) ju mer åren går desto tidigare går hon upp trots att jag försöker tala om att sova till kl 8 inte kan spela någon större roll!

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att kunna bestämma sina tider själv! Skönt att kunna ta det lugt och inte stressa. Njut av pensionärslivet!

    SvaraRadera