Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

onsdag 31 augusti 2011

Bråda dagar

Jag lyckas fylla dagarna med aktiviteter. Jag förstår inte att jag hann jobba tidigare.
Igår var Anita här. Jag fick en söt hink med planterade blommor, som står på köksbordet. Allt med ett grattis till pensioneringen.


Vi åt lunch ihop och så blev det en hel del prat. Vi hann med lite kaffe och glass också innan Lennart åkte till jobbet och Anita gick för att handla. Jag gick till Rörelsegruppen och sumban. Känns riktigt bra att röra sig, även om det blir lite mer värk i höfterna.

Idag har vi kompletterat med hårddiskar och USB-minnen. I morgon går ju priset upp. Vi har också kollat in en ny skanner. Har en del negativ som jag ska ta hand om. Den vi har nu är bra för kort, men inte för negativen.

Sen har jag haft en matlagningsdag. Blev ostfylld köttfärslimpa till lunch och sen långkok på oxsvans och nötlägg. Mot slutet har jag fyllt på med en massa grönsaker. Ska bli en mustig oxsvanssoppa,  men också pepparrotskött.

Jag har också ägnat eftermiddagen åt att måla tre akvareller. Tiden bara försvann. Det var kul.

1 kommentar:

  1. Så flitig du varit!

    Visst är det underbart med långkok. Det är synd att så många tror att det är så komplicerat att de inte vågar prova. Oxsvanssoppa, pepparrotskött och dillkött, det är favoriter här.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera