Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

måndag 19 september 2011

Blind-date-lunch

Idag hade jag ett spännande möte. Jag var på en blind-date-lunch. Ingen fara, jag tänker inte överge Lennart. Jag träffade Hedwig, som har en spännande blogg, Veckans hus. Vi möttes på stan och tog oss till restaurangskolan Garvaren. Där kunde vi äta en god fisklunch, samtidigt som vi fick möjligheter att bekanta oss med varandra.

Den träffen gav mersmak. Jag var upprymd och glad när vi skiljdes åt. På hemvägen kunde jag inte låta bli att gå in på Lindahls konditori och köpa två mumsiga wienerbröd, som Lennart och jag åt till kaffe på balkongen.


De var verkligen goda, med en smak av sommar.

Lite senare på em tog jag en promenad till Värmekyrkan, där Turistbyrån och Dee Geers biljettkassa numera huserar. Jag fick presentkort när jag fyllde år, som jag inte nyttjat. Men nu var det dags. Det är många år sen jag såg Labero, så nu ska det bli av, när han kommer till stan.

När jag ändå var i närheten gick jag in på Arbetets museum och tittade på en utställning om ull och Björke Vävstuga. Kameran hade jag med och här kommer några smakprov på alstren.


Vackra dukmönster och en "fästmansgåva".


Ett nyare mönster. Nu tar de hjälp av excelark för att göra mönster.


Basker har jag haft i olika former sen tonåren, ett slags signum för mig. Så jag kan inte låta bli att visa en av de utställda exemplaren. Visst är den väl vacker?
Vill ni se vyer över takåsarna, så titta in på Galleri Elisabeth och Veckans hus

2 kommentarer:

  1. Så kul med ett bloggmöte!

    Vilka underbara wienerbröd, att de smakade bra ser man verkligen. Och den där basker är verkligen snygg!

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. vad roligt med en blind date, ett bloggmöte. Kul när man träffar någon som man fastnar för, och som ger en positiv energi.
    Vackra vävar, vi brukar titta in på Klässbol utanför Arvika när vi hälsar på släkten, vackra dukar och mönster där med.

    SvaraRadera