Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 13 oktober 2011

Gredelin och sen barnvakt

Så torsdag igen! Det är härligt att packa Dramaten och ge sig iväg till Gredelin. Jag hade med några tavlor, som jag fortsatte måla på. Samtidigt visade Jacgueline en ny teknik med att måla på tidningspapper och sen jobba med något som heter vliesofix, ungefär som fleselin med klister på, som man använder när man syr applikationer.

 

Fortsättning följer nästa vecka. Det är alltid spännande att lära nytt.

Här hemma har en lilja slagit ut i hela sin prakt.


Till en sen lunch, fick vi sällskap av en annan blomsterprakt, nämligen Anna och Noelle.
Idag var första gången, som jag var barnvakt, när Anna gjorde några ärenden. Jag fick chans att träna Imse Vimse med Noelle, som var nöjd med mormors sångröst. Hon följer fingerspelet väldigt noga. Dessutom har hon upptäckt sina fötter på ett nytt sätt. 
Den lilla mjukisdockan, som jag köpte på Rättvisbutiken igår, smakade helt ok. Nu är den nybadad  och fräsch till nästa besök av Noelle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar