Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

lördag 1 oktober 2011

Himmelstalunds höstmarknad

Gårdagen försvann med att jag målade en del, samt höll på med att skanning in gamla kort.
Det var sommarvärme igår, men vi höll oss inomhus och vårdade vår förkylning.

Idag kunde jag inte motstå en tur till Himmelstalund.


Det var många hantverkare som ställde ut sina alster till försäljning. Här blev mitt första inköp. Undrar om ni kan gissa vad? Jo ett par örhängen.


Här var det vackra fat och kannor. Jag kunde avstå, med tanke på att skåpen är väl fyllda.


De här söta änglarna kunde jag däremot inte motstå. Tyvärr blev bilden suddig.


De här tavlorna med djurmotiv målade på skiffersten var helt bedårande.


Sista köpet blev en akvarell av Jacquline Holmgren. Nu är den placerad bland de andra tavlorna, som går åt det röda hållet i vardagsrummet.

Ni som inte besökte marknaden idag, har chans att göra det under morgondagen mellan 10 - 16.00.


3 kommentarer:

  1. Oj vad mkt fina grejer!! Änglarna var häftiga!

    SvaraRadera
  2. Ja marknad är ju riktigt trevligt! Och krya på er!

    SvaraRadera
  3. Det vart en tjusig tavla på väggen och ett par fina örhängen till Elisabeth

    SvaraRadera