Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

torsdag 12 januari 2012

Hemgården

Idag samlades "Torsdagsgruppen" på Hemgården för att måla tillsammans. Så här i start var vi två personer kort, en jobbar och en är på långresa till Australien. Det var jättekul att träffas igen.


Vi kom fort in i den kreativa processen.


Efter en stund behövde vi kaffepaus och gick ner till caféet och fikade. Smakade bra med hembakat bröd i en fin och avslappnande miljö.


Du kan hitta mer om Hemgården på Galleri Elisabeth.

Efter målandet mötte Anita på stan och vi gick till Bankok och åt en god lunch. 


Tanken var att jag skulle träffa henne hemma, men jag var utestängd då hissgolvet skulle behandlas och beskedet om det kom dagen innan. Det verkar som om de som satt upp anslaget, lever dag för dag och kan gå i trappor. Själv skulle jag föredra en veckas varsel på ett planerat hisstopp, som ska vara 5 timmar.
Efter maten gick vi hem till mig, då jag fått besked om att hissen skulle börja gå klockan 14.00. Vi fick vänta till 14.55 i foajén, innan Elisabeth i styrelsen förbarmade sig och gick ner och stängde hissdörren i källaren. Planering på hög nivå!

Såg antikrundan på tv i väntan på att Lennart slutade sitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar