Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

tisdag 29 maj 2012

En tur i staden

Idag blev det bara en liten promenad i innerstan. Kroppen vill inte vara med riktigt, men Dramaten är ett bra hjälpmedel. Jag lastade i genomlästa böcker och tog mig till Myrorna med dem. Jag gick förbi det nya The Lamp Hotel. Portarna till innergården stod öppen, så min nyfikenhet tog överhand. Med några steg in, så såg innergården ut så här.


Inte världens bästa bild, då solen var framme och gav både skugga och bländande sol. Åt andra hållet var miljön på det här sättet:


Ser mysigt ut och snart kan de säkert ta bort byggställningen. Här får vi göra ett besök i sommar.

På hemväg stannade jag  till vid Coop och fyllde Dramaten med varor. Något kvarter därifrån höjde jag blicken och såg den här lampan hänga och dingla.


Elektricitet och lampan var inte påslagen, nu räcker den stora lampan för lysa upp en blå himmel. Men den rådde inte riktigt på den kalla vinden. I går em sjönk temperaturen 10 grader på ett par timmar.

Här hittar du fler foton på temat elektricitet.

9 kommentarer:

  1. Nu fick jag ytterligare en sighseeing tur och ett bidrag till elektricitet. Bingo:-)

    SvaraRadera
  2. Lamp Hotell var något nytt för mig, ser ju spännande ut!

    Ha de gött!

    SvaraRadera
  3. Very nice place with nice the design of street furniture. Greetings.

    SvaraRadera
  4. Kamp Hotell i Norrköping. Låter som och såg ut som man tänkt lite kinesiskt i tankevindlingrna, eller? Men det är jag och mitt förkylda huvud som ibland i feberyra ser konstiga saker på nätterna också. Men det går snart över. Ha det så gott. Kram 3 M

    SvaraRadera
  5. Mysig gård, där kan man nog ta flera härliga fikastunder under sommaren!

    SvaraRadera
  6. Det var ju ett passande namn på hotellet för detta tema
    ;-))

    ja huaaaa vad kylan kom snabbt tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Så fint det såg ut där :-)

    SvaraRadera
  8. The Lamp Hotel ser ju spännande ut!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Får nog ta mig en tur till sta´n... och du och Lennart får ta en tur ut till kalkbrottet :) Man kan inte åka hela vägen, utan får parkera vid Lenbergsvik, men det är ju inte långt att gå.
    Ser spännande ut där på gården till The Lamp Hotel...
    Ha det gott!

    SvaraRadera