Dettan

Dettan
På äventyr med Dettan

fredag 17 augusti 2012

Surströmming

Igår var Asta här. Hon och jag festade på surströmming till lunch.


Lennart avstod och åt sill till mandelpotatisen. Han föredrog att sitta i köket, så vi fick ha balkongen för oss själva. Inte riktigt, för efter ett tag fick vi sällskap av några flugor. De har verkligen väderkorn för surströmming!

Senare på em gick mamma och jag till Klädhörnan och där gjorde hon en del fynd. Men värmen sökte henne och jag var riktigt orolig innan vi kom hem.

Vid 22-tiden var Lennart och jag redo för ytterligare en kväll med fyrverkerier.


Fortsättning följer ikväll! Det har varit en kanonvecka för utomhusaktiviteter!

5 kommentarer:

  1. Det är härligt när man är ledig och kan njuta fullt ut!! Längtar tills den dagen. Hoppas ni hinner njuta av många dagar till av ledighet och fint sommarväder./ Ninni och Hjulius

    SvaraRadera
  2. uj, surströmming har jag aldrig vågat mig på. vi har pratat om det många ggr att det bör ju testas iallafall, men nja...vet inte riktigt om jag vågar

    SvaraRadera
  3. Ser trevligt ut där på balkongen, men... jag tror jag hade gjort Lennart sällskap i köket :)
    Fina fyrverkerier!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så gott med surströmming. Det är alldeles för sällan jag får tillfälle att njuta av det - eftersom jag skulle bli förvisad hemmifrån om jag försökte ;)

    SvaraRadera
  5. men oj oj voine voine...nu vill jag ha surströmming!!

    har nu även vunnit fototrissen så nu ska jag köpa lott!

    har njutit på en alldeles speciell plats i helgen
    http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se/2012/08/sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar-fototriss.html

    SvaraRadera